Aisialdiarekin harremanak dituzten hezitzaileak badakigu, jolasa gizakiari lotutako ekintza dela. Horren bidez, gizakiak, ingurunea ezagutzeko sozializatzeko eta norberaren gaitasunak eta jokamoldea bideratzeko tresna ezin hobea dela.
Hala eta guztiz ere, jolasa iharduera unibertsala izateak ez du esan nahi denontzako berdina izan behar duenik. Jolasak ere adinaren arabera aukeratu behar dira, joku batzuk txikientzat edo handientzako ez dira egokiak; gainera jolasak ezberdinak dira horrexegatik helburua jakinez joku bat edo beste bat aukeratuko dugu. Jolasen ezaugarrietako bat: ekintza malgua, moldakorra, eta anitza dela; bai itxuran bai helburuetan, jolasean beran parte hartzen dutenek jasotzen dituzten esperientziak diren bezainbeste.
Jolasak egiterako orduan lan hezgarrian bai talde bai banakoen esperientzia horietan gelditu eta behatu behar dugu, haur-gazteentzat onuragarri bihurtuz.
Jolasen bitartez hezitzaileak bilatu behar ditugu haurrak eta gazteak barruan dituzten gauza guztiak askatzea bera nolakoa eta bera nola sentitzen den ikusteko. Jolasari garrantzi handia eman behar zaio haurrak zein gazteak informazio ugari ematen digutelako. Haurrak bere bizitzako isladapena egingo du jolasean bera bizitzan zehar ikusten duena jolasera eramango du.
Adibidez, tratu txarrak jasotzen duen ume batek, gero jolasten duenean biolentzia erabiliko du, edo kontaktu fisikoa suposatzen duten jolasak ez ditu izango gustuko. (irudian klikatuz gero jolasaren adibide bat ikusi daiteke)
Azkenik ez dugu ahaztu behar jolasak erakargarri eta dibertigarriak izan behar direla haur eta gazteentzako. Horixe izan behar da gure helburu nagusiena, haur eta gazteak jolasen bitartez dibertitzea.
Bideo hau ni youtubera igotako bideoa da, bertan hainbat ume ikus ditzakegu jolasten haien aisialdian.
Hala eta guztiz ere, jolasa iharduera unibertsala izateak ez du esan nahi denontzako berdina izan behar duenik. Jolasak ere adinaren arabera aukeratu behar dira, joku batzuk txikientzat edo handientzako ez dira egokiak; gainera jolasak ezberdinak dira horrexegatik helburua jakinez joku bat edo beste bat aukeratuko dugu. Jolasen ezaugarrietako bat: ekintza malgua, moldakorra, eta anitza dela; bai itxuran bai helburuetan, jolasean beran parte hartzen dutenek jasotzen dituzten esperientziak diren bezainbeste.
Jolasak egiterako orduan lan hezgarrian bai talde bai banakoen esperientzia horietan gelditu eta behatu behar dugu, haur-gazteentzat onuragarri bihurtuz.
Jolasen bitartez hezitzaileak bilatu behar ditugu haurrak eta gazteak barruan dituzten gauza guztiak askatzea bera nolakoa eta bera nola sentitzen den ikusteko. Jolasari garrantzi handia eman behar zaio haurrak zein gazteak informazio ugari ematen digutelako. Haurrak bere bizitzako isladapena egingo du jolasean bera bizitzan zehar ikusten duena jolasera eramango du.
Adibidez, tratu txarrak jasotzen duen ume batek, gero jolasten duenean biolentzia erabiliko du, edo kontaktu fisikoa suposatzen duten jolasak ez ditu izango gustuko. (irudian klikatuz gero jolasaren adibide bat ikusi daiteke)
Azkenik ez dugu ahaztu behar jolasak erakargarri eta dibertigarriak izan behar direla haur eta gazteentzako. Horixe izan behar da gure helburu nagusiena, haur eta gazteak jolasen bitartez dibertitzea.
Bideo hau ni youtubera igotako bideoa da, bertan hainbat ume ikus ditzakegu jolasten haien aisialdian.
No hay comentarios:
Publicar un comentario